Atenție! Fraude prin link-uri false Nova Poshta și apeluri de la „presupuși” angajați ai băncii

Atenție! Fraude prin link-uri false Nova Poshta și apeluri de la „presupuși” angajați ai băncii

Stimați clienți,
Vă atenționăm despre intensificarea cazurilor de fraudă efectuate prin link-uri false Nova Poshta, precum și prin apelarea clienților de către “presupuși” angajați ai băncii.

Link-uri false Nova Poshta
Escrocii iau legătura cu deținătorii de card prin intermediul anunțurilor de comercializare a bunurilor plasate de aceștia pe site-uri ca www.999.mdwww.makler.md ș.a, și solicită livrarea bunului prin intermediul Nova Poshta sau a altui serviciu de curierat.
Ulterior, expediază un link ce direcționează persoana către site-ul clonă Nova Poshta, solicitând completarea informațiilor de pe card (număr card, CVV/CVC, data expirării), parole de securitate recepționate prin SMS, soldul disponibil pe cont etc.
Drept urmare a accesării link-ului, infractorii obțin acces în timp real la vizualizarea datelor care sunt completate și retrag banii de pe card prin transfer P2P sau prin alte plăți în mediul on-line.

Apeluri de la “presupuși” angajați ai băncii
Escrocii apelează pe numărul de telefon mobil sau Viber/WhatsApp, prezentându-se drept angajați ai băncii, sub pretextul că de pe card s-a efectuat un transfer către Kazahstan (sau altă țară), solicitând de urgență datele cardului și parolele de securitate, pentru a-l bloca. Totodată, aceștia solicită informația despre soldul disponibil pe cont, pentru ca ulterior cu datele de card care au fost oferite, să retragă banii prin transfer P2P sau prin intermediul achitărilor în mediul on-line.

 
Pentru a evita astfel de situații, vă rugăm să fiți vigilenți și să țineți cont de următoarele reguli:

-   Angajații băncii nu solicită niciodată datele personale sau datele cardului;
-   Pentru orice transfer de bani la cardul Dvs. bancar, persoana care efectuează transferul are nevoie doar de numărul de card (indiferent de țara de proveniență sau destinatară);
-   Manifestați maximă prudență și nu divulgați nimănui datele personale sau ale cardului bancar (număr card, data expirării, codul CVV/CVC, parole de securitate primite prin SMS);
-   Nu transmiteți cardul persoanelor terțe, nu lăsați cardul bancar la vedere și nu permiteți fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;
-   Păstrați cardul într-un loc sigur, nu indicați datele acestuia pe diferite link-uri recepționate și nu salvați datele cardului în memoria dispozitivului;
-   Verificați regulat starea contului prin OTP Internet/Mobile Banking și abonați-vă la serviciul de SMS notificări.

 

În cazul în care ați divulgat datele cardului, contactați-ne imediat la numărul de telefon 022-256-456 (indicat pe card) pentru examinarea situației, acordarea suportului necesar sau blocarea cardului.

Distribuie pe Facebook