Noi tentative de fraudă în mediul online

Noi tentative de fraudă în mediul online



Stimați clienți,

Au fost semnalizate noi tentative de fraudă în mediul online. Pentru a preveni astfel de tentative, vă rugăm repetat să fiți vigilenți la orice apel/mesaj prin care vi se solicită date personale sau de card, atât prin intermediul rețelelor de socializare, apelurilor telefonice, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor. 

Sunt câteva măsuri simple, dar temeinice, de care vă rugăm să țineți cont:

  • NU oferiți nimănui și sub niciun pretext, parolele de acces în OTP Internet/Mobile Banking, datele cardului sau alte informații confidențiale, chiar dacă aceștia se prezintă drept angajați ai băncii! Angajații OTP Bank nu apelează și nu solicită niciodată prin telefon sau alte canale de comunicare, datele confidențiale ale cardului bancar. Întrerupeți apelul și anunțați imediat Banca.

  • Nu furnizați datele Dvs. personale aferente cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, sms, prin telefon sau prin intermediul rețelelor de socializare (Facebook, Instagram, Viber, WhatsApp, Telegram)

  • Tratați cu suspiciune propunerea de a primi banii pe card prin accesarea unui link expediat de către „potențialul cumpărător”, care se declară interesat de a achiziționa bunurile/serviciile pe care le comercializați pe site-uri precum: www.999.md, www.makler.md, www.olx.ro etc. De regulă, link-urile date vă direcționează pe pagini web false a serviciilor de livrare, serviciilor poștale, servicii  de curierat prin NOVA POSHTA, prin care se cere să completați datele cardului, CVV/CVC, data expirării, soldul în cont etc. În realitate, prin această metodă răufăcătorii încearcă să colecteze datele Dvs. bancare pentru a sustrage ilicit banii de pe contul. 

  • Nu accesați mesaje de tip pop-up, expediate de adrese necunoscute!

  • Fiti vigilenți si informați imediat banca dacă bancomatul la care va deserviți prezintă urme de vandalism, dispozitive suplimentare conectate, dacă a capturat cardul sau nu a eliberat numerarul etc. La solicitarea Dvs., Banca va bloca imediat cardul, pentru a evita orice pierdere de sume bănești din cauza unor eventuale fraude. 


Consultați cu regularitate tranzacțiile efectuate utilizând OTP Internet/Mobile Banking. Abonați-vă la serviciul MobiasSMS pentru a primi alerte SMS în timp real despre tranzacțiile efectuate. În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, informați imediat reprezentanții băncii printr-un apel la Call Center la +373 256 456 și solicitați blocarea cardului. Mai multe detalii le puteți afla aici.

Distribuie pe Facebook