Atenție maximă la tentativele de fraudă, în perioada sărbătorilor!

Atenție maximă la tentativele de fraudă, în perioada sărbătorilor!

Phishing
Phishing

Stimați clienți,

În perioada sărbătorilor, numărul de fraude bancare a crescut de 3 ori. Vă îndemnăm să fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel/mesaj prin care vi se solicită date personale sau de pe card, chiar dacă această informația vine de la persoane cunoscute.

Nu oferiți nimănui și sub niciun pretext numărul din 16 cifre de pe card, codul de securitate CVV indicat pe verso-ul cardului, data expirării, parolele recepționate prin SMS/Email etc., venite prin intermediul rețelelor de socializare (Facebook, Instagram, Viber, WhatsApp), a apelurilor telefonice și a notificărilor de pe site-urile de comercializare a bunurilor (999.md, Makler.md etc.).

  • NU oferiți nimănui și sub niciun pretext informații confidențiale, chiar dacă solicitanții se prezintă drept angajați ai băncii! Angajații OTP Bank nu apelează și nu solicită niciodată date confidențiale prin intermediul rețelelor de socializare ori altor canale de comunicare menționate mai sus.
  • Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită date personale, chiar dacă numărul de telefon sau logotipul seamănă cu cel al OTP Bank. Întrerupeți apelul și anunțați imediat Banca.
  • Nu furnizați datele cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, SMS, prin telefon, sau prin intermediul paginilor web care nu sunt destinate efectuării plăților pentru bunuri sau servicii!
  • Fiți atenți la scamatorii care vă spun că ați câștigat un premiu sau sunteți "fericitul"!
  • Nu accesați link-uri, ferestre deschise automat de pe pagini web (pop-ups) parvenite de pe site-uri necunoscute, sau care se deschid automat la accesarea unor link-uri/pagini etc.
  • Nu faceți plăți online în favoarea comercianților necunoscuți sau dubioși! Verificați recenziile, paginile oficiale, site-ul și orice informație care confirmă că acel comerciant este unul veridic.
  • Consultați cu regularitate tranzacțiile efectuate utilizând OTP Internet și Mobile Banking și SMS-urile despre operațiuni.

În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, informați imediat reprezentanții băncii printr-un apel la Call Center la +373 256 456 și solicitați blocarea cardului.

Mai multe detalii despre tipurile de fraude și modalități de combatere a lor puteți afla accesând pagina dedicată securității cardurilor bancare.

Distribuie pe Facebook